Skatta för gåvor?

Det är väl ingen nyhet att Skatteverket vill att alla stor bloggare som får hem gåvor ska skatta för dom.
Har tänk på det ett tag nu och nu undrar jag att ifall tex Felicia köper en present till mig och jag skriver hära i bloggen ''Åh Flisan köpte världens finaste strumpor till mig, love love love'' typ så ska jag betala henne då för nånting jag fått av henne? Är inte det samma sak?
Jag menar, ifall tex Kenza får hem ett läppstift gratis och som är en present från Max Factor tex ska hon betala för den då? Det är ju en present? Det är ju som att man på julafton ska betalt alla sina släkt för presenterna man fick av dom i julklapp?

Esch kan inte förklara men tycker det låter konstigt att man ska behöva skatta för en present.
Haha ska typ skicka iväg en present till Skatteverket och så lägga ner ett brev där det står att dom ska ge mig pengar för present jag skickade.
Okej nu driver jag, jag tror ni förstår hur jag menar.


ni ser ju hur dumt det låter -.-''
(gammla bilder från förra året)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0