Roliga historier

Advokat blir stoppad för fortkörning

En polisman stannar en brottmålsadvokat. Han har kört i 80 km där bara 30 km/h är tillåtet. Följande samtal äger rum mellan polisen och advokaten:
P:
- Får jag se ditt körkort?
A:
- Jag har inget körkort längre. Det togs ifrån mig för några veckor sedan när jag körde rattonykter för tredje gången.
P:
- Jaså, kan jag då få se registreringsbeviset?
A:
- Det här är inte min bil, den har jag stulit.
P:
- Vad, bilen är stulen??
A:
- Ja - men låt mig tänka efter. Jag tror att jag såg registreringsbeviset i handskfacket när jag la dit min pistol.
P:
- Du har en pistol i handskfacket?
A:
- Det stämmer. Den kastade jag in där när jag hade skjutit ihjäl ägarinnan till bilen och efter det att jag hade lagt liket i bagaget.
P:
- Ett lik i bagaget??
A:
- Javisst!
Efter den här upplysningen begär polisen förstärkning av sin chef. Bilen omringas och när chefen anländer, närmar sig denna långsamt advokaten och frågar en gång till:
P:
- Kan jag få se ditt körkort?
A:
- Javisst, här är det (visar sitt giltiga körkort).
P:
- Vems är bilen?
A:
- Min! Här är registreringsbeviset.
P:
- Kan du vara snäll och öppna handskfacket, jag skulle vilja se om det finns en pistol därinne.
A:
- Självklart, men jag har ingen pistol där (och det var det naturligtvis inte heller!).
P:
- Kan jag få kasta en blick i bagaget. Min medarbetare säger att det finns ett lik därinne. (Bagaget är tomt).
P:
- Nu förstår jag ingenting längre. Polismannen som stannade dig sa att du inte hade något körkort, att du hade stulit bilen, att det fanns en pistol i handskfacket och ett lik i bagaget.
A:
- Fantastiskt!!! Och jag slår vad om att han påstår att jag har kört för fort också!!!


Det var en gång en vit man som var rattfull och körde som en riktig dåre.
Han kom körande i vild fart genom ett litet samhälle och kom till ett övergångställe, och utan att ens försöka sakta ner farten körde han på två färgade som var på väg över övergångsstället.
Den ena flög in i rutan, den andre flög tio meter bort.
I rätten dömdes den första färgade till 5 år fängelse för grovt intrång i bilen, den andra färgade fick 7 års fängelse för att han rymde från brotts platsen!!!

Bondinskämt

- Varför har blonda tjejer blåmärken i naveln?
- ...det finns även blonda killar...

- Vet du vad det är för skillnad mellan en blondin och en mygga?
- ??
- Myggor slutar suga när man slår dem...

Varför öppnar blondinen mjölkpaketet i affären?
Svar: Det står ju öppnas här!

- Varför är det bra att ha en blondin som passagerare?
- Man kan parkera på en handikapparkering!

Det var en gång en blondin och en brunett som skulle åka utomlands i en vecka och när dom kommit till hotellet sa blondinen:
- Varför skulle du med egentligen? Du kommer ju ändå bara sitta inne på hotellrummet?
Brunetten tänker efter en stund och säger sedan:
- Jag trodde att du ville ha sällskap?
- ...aja.. sa blondinen.
- Vi ses om en vecka!

Det var en gång en blondin med kort kjol som mötte två killar i en park. De sa att hon fick 100 kronor om hon klättrade upp i ett träd som stod där och det gjorde hon.
Samma sak hände upprepande gånger men en dag ringde de i förväg och bad henne möta de i parken.
Medan hon väntade träffade hon på en kompis och berättade om killarna sen sa hon:
- jag vet att det är mina trosor de vill se så jag tog inte på mej några!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0