städar

Hejsan, sitter fast inne i mitt rum nu för har precis moppat golvet. Har dammtorkat, dammsugit, slängt sängkläderna i tvätten och täcket och kuddarn är på ute på altanen och vädrar, har putsat speglarna och sisst moppat golvet. Har som en liten tradition att alltid städa mitt rum på söndagrna.

Så på söndagarna vrålar det ut musik ur högtalarna på högsta volym och jag dansar och sjunger inne på mitt rum medans jag städar. Låter as tråkigt men det är så avslappnande och duschen efteråt är underbar! Rent rum och så är man själv ren efter att ha duschat. Känns så underbart och man känner sig så duktig! :)

Nu ska jag hjälpa mamma att städa ur bastun, vi håller igång. I veckan har det varit vinden och nu är det bastun som gäller! Inom en snar framtid kanske man kan ta och basta också? ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0