4 November 2012

Hejsan, har inte haft tiden eller orken till att blogga idag.
 
Igår så vaknade Liam vid 8 tiden och då gick jag, Liam och Robin upp och åt frukost tillsammans. Efter det gick vi och satte oss i varsdagsrummet och så slog jag igång Bamse och så skulle vi se det. Kommer ihåg introt sen somnade jag och vaknade till liv efter någon timme av att Robin låg brevid mig och sov han också i soffan. Klockan var vid ett tiden då. Förstår inte hur jag kan sova så mycket? Kanske har blivit bebis på nytt? Resten av dagen lekte vi med honom och badade honom på kvällen. Han hatade när bubblorna ''gömde'' hans leksaker i vattnet och tittade arg på bubblorna och när jag blåste iväg bubblorna på honom så kastade han tillbaka dem på mig, haha så söt. Det var i alla fall en trött kille på kvällen som somnade när jag sjöng för honom. Han älskar när jag och Robin sjunger för honom på kvällen när han ska sova, han somnar direkt.
 
Idag vaknade Liam vid halv 9 tiden så då gick vi upp och åt frukost och vad han babblar, det var pekande och skrattande och han lurades hela tiden när vi skulle ge honom frukost. Han vände bort huvudet och skrattade men då skrattade vi också och sen åt han upp allt. Förstår inte hur så mycket mat får plats i hans lilla kropp, han är ju så jäkla liten och tunn!? När han är hos Robin så äter han otroligt mycket och när jag och Robin sitter och äter så ska han också ha och kryper upp i våran famn och äter från våran tallrik.
När han hade sovit middag så låg jag och han och såg Bamse en stund innan han satte sig upp på min mage och började babbla. Lilla pratkvarnen, han har lärt sig så många ord men ''Farmor'' och ''Farfar'' 'r ganska svårt att säga han gör ljuden istället.
 
Vi låg jag och han i hans sackosäck och pratade och han pekade på lampan hela tiden och sa ''där, lampa Titti''
och nu kan han säga bil, hockey, dumma, bajs, kiss, och boll. Är ganska stolt eftersom han har lärt sig säga vissa ord som jag och Robin lärt honom. Dock blev vi ganska förvånade när han sa dumma för det har inte vi lärt honom.
 
Ska lägga upp en video sen (eller kanske fler) när han pratar och säger mitt namn.
Gulle ungen, han har varit så kramgo hela helgen och kramats jätte mycket med mig, Robin och svärmor och vad många pussar vi fått. Han blir nog lite avundsjuk när jag och Robin pussas för då ska han komma och pussas han med. Haha åhh jag längtar till nästa gång han kommer!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0