En låt jag inte klarar av att höra.

 
En låt jag inte klarar av att höra är Happy Birthday med Flipsyde. Det gör för ont att höra den när den går rakt in i hjärtat på mig.
Låten handlar om ett ofött barn och hur pappan tror att hans sons liv skulle ha sett ut om sonen hade left. Den här låten har förmycket känslor i sig och jag tycker att det är jobbigt att lyssna på den då. Även om jag inte varit med om att gjort abort så känns det endå som att ''F*n jag hade kunnat haft en liten son nu som sprang omkrng och gjorde mig till världens stoltaste''.
Skulle aldrig själv ha klarat av att göra en abort, det skulle vara för jobbigt och jag vet att jag hade ångrat mig så fruktansvärt mycket efteråt att jag inte gav barnet en chans.
Har även sagt till Robin att den dagen jag blir gravid så kommer jag inte ta bort barnet, det spelar ingen roll om jag fortfarande går i skolan jag vägrar.
Men några barn blir det inte på minst 2-3 år eftersom att jag vill ha ett jobb och kunna försörja mitt barn med mina egna pengar och inte av soc. Lägg märket dock till att det inte är någonting fel med det men jag känner att jag vill tjäna ihop mina pengar själv för att kunna ge mitt barn allt på denna jord. Jag själv skulle känna att det skulle vara så fel att jag bara kan ge mitt barn det som den behöver genom pengar jag får av soc., jag skulle få en sådan ångest av det 
Men fortfarande är det inget fel med att få pengar av soc. Socialen finns till för att hjälpa och det är inget jag tycker man ska skämmas för eller som jag tycker är fel.
Hoppas ni inte tar det här inlägget fel för det är inget illa menat i det jag skrivit eller ett påhopp på någon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0