hårsnack

Nu blir det lite snack om hår och så.




Det ni hört förut men kan höra igen

Ni kanske inte missat att jag haft en hel del olika hårfärger?
Jag började färga när jag kanske gick i 4an då var det bara toningar i kastanjebrun (det blir brunt men med massa röda pigment i). Fram tills jag gick i 7an var det bara toningra, sen på vårterminen i 7an fick jag för mig att färga mitt hår blåsvart (gu vad fint det var!) sen färgade jag utväxten i lakrits svart, till sommaren så blev det lite ljusare, men sen färgade jag ju blont.
Har sakt det förut men säger det igen DÅLIG IDE!
Det sliter på håret sjukt mycket och man hittar som aldrig en färg som är fin för det blir oftast gul/orange eller grått (kolla bara på alla som har platin blont?) har tänk flera gånger om jag ska färga till brunt eller tillbaka till svart, men mitt nyårslöfte är att vara blond hela håret och inte klippa mig nånting endast topparna och lugg ifall jag vill ha det och det ska jag verkligen försöka hålla!


Naturlig bond igen?

Men nu på senaste tiden har jag verkligen tänk och tänk och tänk.
Är det verkligen värt det? Jag menar att lägga ner så mycket pengar på mitt hår? Kanske, kanske inte.
Egentligen tycker jag vell kanske inte det så har funderat på om man kan färga i en naturlig färg, hos frissan då så det blir ordentligt.
Ja jag får vell ta och gå till frissan jag klipper mig hos och fråga nån dag :)
Ska i alla fall fortsätta färga min utväxt hos frissan, inte värt det att färga hemma, suger verkligen på att färga utväxten. Gjorde det när jag hade svart men då vare det bara att smeta in i hårbotten och då gjorde det inget ifall det kom i resten av håret men nu med blont, nej då får nån som är riktigt duktig göra det.
Har färgat 2 gånger nu min utväxt och jag blir inte nöjd så d får jag lägga ut nån 100a lapp hos frissan och gå dära ifrån nöjd :)



Kanske ska börja med lite hårtips eller så, skulle det vara kul tycker ni? :)



Btw kommentarern kommer inte upp på bloggen? ;o WTF? Jvla blogg.se :s


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0