Världen ÄR en sjuk plats

Igår när min mormor var och hälsade på så berättade hon att hon hade varit och hälsat på hos en väninna och då hade hennes 5 åriga dotter kommit och frågat
''Vad är det för fel på mig?'' och då dom hade sakt att det inte var nått fel på henne så hade hon sakt ''Dom andra säger att jag är tjock'' och börjat gråta. Sen var det en tjej som ahde praktiserat på min mormors jobb och så var det en kille som hade sakt att ''Hon är ganska söt men hon har en stor rumpa'' då hade min mormor blivit skit arg och frågat vad f*n han sa och då vågade han inte säga det igen.
Asså vad är det för sjuk värld vi lever i?

Det är som om vi tjejer bara får ha 1 storlek och det är 34 och helst mindre över 34 och då är man tjock?
Så jäkla bra av H&M att döpa sin storleka över 44 till Big is Beautiful!
Man ska ha stora bröst och slank midja, lår, små höfter osv osv. Snälla i vilken värld lever ni?
Kolla er runt se hur folk ser ut? Varför inte låta den tjejen som väger över 90 kilo vara? Det är inte du som ska gå omkring med det? Varför kommentera den som är sjukt smal att ''haha äter du inget eller??''.
Jag har lärt mig nånting som heter respekt som folk idag inte vet vad det är.

Folk kollar bara på utsidan är den ful, tjock, har finnar, stor näsa, osv osv är den inget att ha, det spelar ingen roll ifal den personen är super snäll, man tar hellre den som är smal, snygg, söt, har den perfekta hyn, osv osv och den kan ändå vara ett riktigt rövhål.

Blir så jäkla arg när folk säger ''Gu vad ful hon är'' då har jag bara lust att säga att ''Ja men hon har i alla fall inget rövhål som hjärna, jvla idiot!'', seriöst ser det ut som om jag bryr mig hur folk ser ut? Ifall dom är tjocka eller smala? :s

För mig spelar det ingen roll ifall den personen är tjock, smal, populär, töntig, känd eller inte, för jag kan prata med den personen som vem som helst utan att komentera ''du kanske inte ska äta så mycket'' eller ''Oj vad som du är du kanske ska ta lite mera'' visst har jag sakt det på skoj men det är till folk jag känner och som fattar att det är skoj och kan svar tillbaka ''haha fan vad störd du är'' nånting åt det hållet, för jag har aldrig varit ute efter att såra någon för jag mår bara dåligt av det själv

Det är egentligen helt sjukt hur folk är, och sen att höra av nån som är 5 år att barnen på dagis säger at hon är tjock, vad f*n har dom ungarna för föräldrar som inte kan uppfostra sin barn ordentligt?

När jag var liten (låter som en gammal gumma, haha xD) så brydde sig igen hur den klädde sig (kanske ifall nån hade gult på sig för ''gult är fult'' och alla dom dära ramsorna men man glömde ju bort det efter 5 min vad kompisen hade för färg på kläderna), var tjock/smal, hade för hårfärg eller hudfärg det var en kompis och man var snäll mot varandra, när man ''bråkade'' så var det för att nån hade hunnit tagit den bästa Barbien och då trog man i varandras hår och klöste varandra och efter 5 min så var man kompisar igen.

Jaja tror jag fått fram vad jag ville säga, världen är en sjuk plats.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0