26 Maj 2013 - 18 år !!

 
För 18 år sedan föddes en liten tjej på Bodens sjukhus klockan 17:04. Som vägde 3125 gram och var 49 cm med ljusblont hår och mörblåa ögon. Idag fyller hon 18 år och inser att tiden har gått väldigt snabbt sedan hon var en liten knodd och sparng omkring och inte förstod vad leva betydde. Inge bekymmer, inget att tänka bara massor av lek och det värsta man visste var att gå och lägga sig på kvällen. 
 
Jag har uppleft så mycket under mina korta år som 18 år och idag tycker jag att tiden har gått försnabbt. Var tog tiden vägen? Jag var ju nyss 12 år och tjuvrökte? Jag gick ju nyss i första klass i grundskolan? Nu går jag andra året på gymnasiumet och är 18 år. Förstår inte hur snabbt det gått... Känner lite ångest för hur snabbt det gått. 
 



 
 
Varför längtar du
till den dag då du ska fylla sju
Varför skynda på
när den tiden snart är här ändå
och det liv som du har
alla tusentals dar
passerar på ett litet kick
Så mens ditt hjärta slår an
passa på om du kan
fånga varje ögonblick

Första gången som du ska hålla nån i hand
Första gången som du ska kyssa någon man
Första gången som du är
riktigt kär
(Snart är den dagen här)
Första gången som du ska falla ner i gråt
Första gången som du ska tigga om förlåt
Första gången som du är
hopplöst kär

Du som inte än
börjat måla dig kring ögonen
tänt en cigarett
hört på Bowie eller Nazareth
fått ett streck i kemi
vart på kurs i Torquay
färgat håret blått
vart så full så du spytt
då din oskuld flytt
behöver inte ha så brått

Första gången som du ska hålla nån i hand
Första gången som du ska kyssa någon man
Första gången som du är
riktigt kär
(Snart är den dagen här)
Första gången som du ska falla ner i gråt
Första gången som du ska tigga om förlåt
Första gången som du är
hopplöst kär

Och plötsligt så har du nått fram till den dag
då du ligger och tänker som jag
Varför längtar du så,
när det går så fort ändå

Första gången som du ska hålla nån i hand
Första gången som du ska kyssa någon man
Första gången som du är
riktigt kär
(Snart är den dagen här)
Första gången som du ska falla ner i gråt
Första gången som du ska tigga om förlåt
Första gången som du är
hopplöst kär
 
 
Idag är jag stolt och glad över att vara jag. Jag är glad över allt jag gjort, dumma saker som bra. Man lär sig alltid någonting. Har längtat till denna dagen väldigt länge men idag så önskar jag faktiskt att jag var yngre fick leva om mitt liv. Så till er yngre som läser det här. Ta vara på tiden för innan du märker det så är dagen här när du blir vuxen. Tiden går snabbt och under din resa i livet kommer du få många knivar i ryggen, många hjärtan brustna och du kommer nog även gråta över några killar och vara arg och ledsen. Men ta vara på tiden och lär dig av den, gör inte samma misstag flera gånger, gör det en gång och gör inte om det igen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0